Σάββατο 25 Μαΐου 2019

Τυροπιτάκια της τεμπέλας


Σήμερα θα σας παρουσιάσω την πιο εύκολη και απλή συνταγή για τυροπιτάκια. Την κάνουμε συχνά μαζί με τα παιδιά και την ευχαριστιούνται πολύ την όλη διαδικασία, αλλά και το γευστικό αποτέλεσμα φυσικά!

Για να σας προϊδεάσω δεν ανοίγω φύλλα ζύμης για γέμισμα, ούτε φτιάχνω ξεχωριστά γέμιση, αλλά τα ανακατεύω όλα μαζί... της τεμπέλας είπαμε!


tiropitakia tis tempelas


Υλικά: 
  • 1 αυγό
  • 1 γιαούρτι
  • 1 φαρίνα (εναλλακτικά 500γρ αλεύρι + 1 μπέικιν)
  • λάδι (όσο το κουπάκι του γιαουρτιού)
  • τυρί κίτρινο (κομμένο σε μικρά κομματάκια ή τριμμένο)
  • φέτα (τριμμένη ελαφρώς με το χέρι)
  • μπαχαρικά (προαιρετικά)

Εκτέλεση:

Φτιάχνουμε πρώτα τη ζύμη ανακατεύοντας το αυγό, το γιαούρτι, το λάδι και τη φαρίνα. Έπειτα προσθέτουμε τα τυριά (και ότι άλλο θέλουμε) και ζυμώνουμε. Πλάθουμε μπαλάκια (μικρά γιατί φουσκώνουν αρκετά) και τοποθετούμε σε λαδόκολλα στο φούρνο στους 180 βαθμούς στον αέρα για περίπου 20’ (αναλόγως την ένταση του φούρνου). Και έτοιμα!


Τόσο απλό, τόσο γρήγορο και τόσο εύκολο! Και ότι πρέπει για μαγειρικό «παιχνίδι» με τα παιδιά!


Tips:

  • Όλα τα υλικά της ζύμης τα μετράμε με το κουπάκι του γιαουρτιού. Επειδή εγώ τα φτιάχνω συχνά με σπιτικό κεφίρ αντί για γιαούρτι, έχω κρατήσει ένα κουπάκι γιαουρτιού για το μέτρημα.
  • Η συνταγή θέλει 1 αυγό, αλλά εγώ συνήθως βάζω 2, μιας και τα παιδιά μου δεν τρώνε αυγά και προσπαθώ να προσθέσω μερικά όπου μπορώ.
  • Για γέμιση μπορείτε να βάλετε ότι τυριά θέλετε, όμως να είναι τουλάχιστον 300-400γρ για να είναι αισθητά και στη γεύση. Εγώ παίρνω συνήθως από το σούπερ μάρκετ τα τυριά τα χύμα (τα περισσεύματα που τα δίνουν για πίτσα), οπότε και υπάρχει ποικιλία και είναι και πιο οικονομικά. Το τερπνόν μετά του ωφελίμου! Αλλιώς χρησιμοποιώ τα τυριά που έχω στο ψυγείο: γκούντα για τοστ, ρεγκάτο τριμμένο για μακαρόνια και φέτα βεβαίως βεβαίως.
  • Μπορείτε να προσθέσετε και αλλαντικά ή κομματάκια λουκάνικο (έτσι το κάνει ένα κορίτσι μάλαμα).
  • Εγώ προσθέτω πάντα στο μείγμα και μπαχαρικά: πιπέρι, κάρι, κουρκουμά ή πάπρικα. Εννοώ ένα από όλα (ή συνδυασμούς των δύο όπου ταιριάζει), αν τα συνδυάσετε όλα μαζί δεν εγγυώμαι για το αποτέλεσμα!


Με αυτή τη δόση βγαίνουν περίπου 45-50 κομμάτια (όχι μικρά-μπουκίτσες), δηλ. 2 λαμαρίνες (εγώ χρησιμοποιώ το ταψί του φούρνου με λαδόκολλα και τη σχάρα με λαδόκολλα).


tiropitakia tis tempelas

Αυτά από εμένα: τα ωραία, τα εύκολα, τα παιχνιδιάρικα και τα τεμπέλικα!

Αχ! Γεμίσαμε μυρωδιές!

Εσείς τα δοκιμάσατε?

Περιμένω εντυπώσεις...


4 σχόλια:

  1. Χάρηκα πολύ που βρήκα την συνταγή σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νόστιμη εύκολη και μπορείς να παρέμβεις λίγο. Έβαλα και ένα κ.σ λουρπακ, και τα έφτιαξα με φαρινα ολικής.ευχαριστωωωω ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ και γω για τις ιδέες! Κάθε αναβάθμιση ευπρόσδεκτη!

      Διαγραφή