Τετάρτη 3 Ιουλίου 2019

7+1 τρόποι για να φάει το παιδί μου αυγό

Το παιδί μου δεν τρώει αυγό. Τι κάνω?

Το αυγό είναι μια τροφή πολύ σημαντική για τα παιδιά, ιδιαίτερα στα πρώτα χρόνια της ζωής τους. Είναι πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα και αποτελεί πηγή πρωτεΐνης.

Δυστυχώς τα δικά μου παιδάκια δεν το τιμούν με κανέναν από τους συνήθεις τρόπους: βραστό, τηγανητό, ποσέ. Η μόνη σχέση που έχουν με τα αυγά είναι η απίστευτη χαρά τους όταν τα σπάνε! Ειδικά ο ταρζανάκος μου όταν ήταν 1,5-2 χρονών, σηκωνόταν από το κρεβάτι του, άνοιγε το ψυγείο και έσπαγε όλη την εξάδα, ένα-ένα στο... χαλί! Ω, ναι! Τώρα και ο μπουζούκος μου προσπαθεί να μιμηθεί, αλλά πλέον, έχοντας και γω την εμπειρία, τα κρύβω!

tropoi na faei to paidi mou augo



Επειδή λοιπόν τα παιδάκια μου δεν τρώνε αυγά, αλλά θα ήθελα να τρώνε, προσθέτω αυγά σε οποιαδήποτε παρασκευή φτιάχνω. π.χ. στο σουφλέ ζυμαρικών στο φούρνο με τυριά, αντί για κρέμα γάλακτος χτυπάω δύο αυγά και τα ανακατεύω με κεφίρ ή γάλα ή γιαούρτι (ότι έχω στο ψυγείο) για να γίνουν κρέμα και περιχύνω. Στα τυροπιτάκια αντί για ένα αυγό βάζω δύο. Το ίδιο και στο αυγολέμονο στις σούπες. Γενικά προσθέτω αυγά όπου βρω! Με αυτόν τον τρόπο τρώνε “κρυμμένα” και με επιτυχία! Όμως οι ποσότητες είναι πολύ μικρές, οπότε έπρεπε να βρω και άλλους τρόπους...

Αρχικά άρχισα να φτιάχνω σκέτη ομελέτα (δηλ. μόνο αυγά) και την πρόσθετα στο τοστ μαζί με το τυρί. Επειδή, όμως, αυτό το τρώνε ευχάριστα μόνο εκτός σπιτιού (βόλτα, παιδική χαρά), που δεν έχουν άλλες επιλογές και είναι κουρασμένα, έψαξα λίγο παραπάνω.

Ορίστε λοιπόν μερικές συνταγές με “κρυμμένα” αυγά:


τρόποι να φάει το παιδί μου αυγό


1. Μπανανοτηγανίτες

Γευστικά υπέροχες και πολύ διάσημες στον κυβερνοχώρο. Η υφή τους είναι σαν pancakes.

Υλικά:       1 μπανάνα (όσο πιο ώριμη, τόσο το καλύτερο)

            2 αυγά

            κανέλα (προαιρετικά)

Εκτέλεση: 

Λιώνουμε την μπανάνα, πατώντας τη με το πιρούνι. Χτυπάμε τα αυγά. Αν θέλουμε προσθέτουμε και κανέλα (εγώ τη χρησιμοποιώ για να κρύψω την αυγουλίλα). Και μετά, σε πολύ καυτό αντικολλητικό τηγάνι, ρίχνουμε το μείγμα και ψήνουμε μέχρι να ροδίσει και από τις δύο πλευρές. Μπορείτε να κάνετε μια μεγάλη ή πολλές μικρές. Επίσης γίνεται και στο φούρνο, σε λαδόκολλα ή πυρέξ. Τις σερβίρουμε σκέτες ή με μέλι.

Εγώ συνήθως φτιάχνω μία μεγάλη, ρίχνω μέλι, τη διπλώνω στα δύο σαν κρέπα και την χωρίζω στα δύο, για να φάνε και τα δύο ζουζούνια μου από ένα αυγό ο καθένας. Την έχω δοκιμάσει και με πραλίνα σοκολάτας από πάνω και διπλωμένη στα δύο σαν κρέπα. Απλά σοκόλαση!


Σημείωση: Δοκίμασα τη συνταγή στο τηγάνι και με αχλάδι (αντί για μπανάνα) και απέτυχε λόγω υφής. Δεν έσφιγγε με τίποτα! Οπότε κρατάμε την μπανάνα!


τρόποι να φάει το παιδί μου αυγό
Μήλο-cakes


2. Μήλο-cakes

Στην ίδια λογική με τις μπανανοτηγανίτες, σκέφτηκα αυτή τη συνταγή για να τρώνε κάτι διαφορετικό κάθε μέρα.

Υλικά:       1 μήλο, καθαρισμένο και ψιλοκομμένο

2 αυγά

        Κανέλα

        Λίγο μέλι (μισό με ένα κουταλάκι του γλυκού)

Εκτέλεση: 

Καθαρίζουμε και ψιλοκόβουμε το μήλο. Το τοποθετούμε σε ένα βαθύ πιάτο με πολύ λίγο νεράκι και το βάζουμε στο φούρνο μικροκυμάτων στο high για 2 λεπτά (μπορεί να διαφέρει αναλόγως το φούρνο, στον δικό μας σχεδόν βράζει). Αν δεν χρησιμοποιείτε μικροκύματα, μπορείτε να το κάνετε σε κατσαρολάκι ή σε μπρίκι. Το αφήνουμε λίγο να κρυώσει. Στη συνέχεια προσθέτουμε το μέλι, την κανέλα και τα χτυπημένα αυγά. Τα βάζουμε σε φόρμες ατομικών cakes/mafins και ψήνουμε μέχρι να φουσκώσουν λιγάκι και να πάρουν χρώμα. Τα σερβίρουμε σκέτα (ή όπως τραβάει η όρεξή σας).

Εγώ αυτό το μείγμα το ρίχνω σε φόρμα σιλικόνης, από αυτές που έχουν 6 ατομικά cakes. Δεν φουσκώνουν ιδιαίτερα, οπότε είναι 6 λιγάκι επίπεδα, σαν πολύ φουσκωτές τηγανίτες.


τρόποι να φάει το παιδί μου αυγό
Κρέπα με τυρί



3. Κρέπα με τυρί

Υλικά:       2 αυγά

               4 φέτες τυρί τοστ

αλάτι, πιπέρι

Εκτέλεση:

Χτυπάμε τα αυγά και τα ρίχνουμε σε πολύ καυτό αντικολλητικό τηγάνι. Όσο μεγαλύτερο είναι το σκεύος, τόσο καλύτερα, για να γίνει η ομελέτα μας σαν ένα λεπτό φίλμ που μοιάζει με κρέπα (εγώ χρησιμοποιώ την τετράγωνη γκριλιέρα μου). Κουνάμε για να απλωθεί το μείγμα ομοιόμορφα σε όλη την επιφάνεια. Ψήνουμε και από τις δύο πλευρές και απλώνουμε τα κομμάτια τυρί. Τυλίγουμε σε ρολό και... έτοιμη η αλμυρή κρέπα μας! Μπορείτε να προσθέσετε ότι υλικά θέλετε! Εγώ συνήθως το φτιάχνω αντί για τοστ και επειδή το τρώνε μόνο με τυρί δεν έχω προσθέσει κάτι άλλο.


τρόποι να φάει το παιδί μου αυγό
Πατατοτόστ ή Στίκς πατάτας


4. Πατατοτόστ ή Στίκς πατάτας

Υλικά:        1 αυγό`

                1 πατάτα μικρή 

                1 καρότο μικρό

                λίγο τριμμένο κίτρινο τυρί            

Εκτέλεση:

Τρίβουμε την πατάτα και το καρότο στον τρίφτη στο ψιλό και στύβουμε με το χέρι να φύγουν τα υγρά (δεν έχει και πολλά). Χτυπάμε το αυγό και ανακατεύουμε με τα λαχανικά και το τυρί. Κόβουμε ένα αλουμινόχαρτο και τοποθετούμε από πάνω λαδόκολλα. Τα τοποθετούμε στην τοστιέρα έτσι ώστε να καλύπτουν πάνω-κάτω (με το αλουμινόχαρτο από την έξω πλευρά). Ρίχνουμε το μείγμα στην λαδόκολλα και κλείνουμε το καπάκι. Ψήνουμε για 15’ περίπου. Το πατατοτόστ είναι έτοιμο. Αν όμως, το αφήσουμε να κρυώσει λίγο και το κόψουμε σε λωρίδες... έτοιμα τα στικς!



5. Αυγομάφινς

Υλικά:       4 αυγά

                1 κεσεδάκι γιαούρτι

                1 ποτήρι φαρίνα         

                μισό ποτήρι λάδι

                μπαχαρικά κατά προτίμηση

                τυρί τριμμένο (κίτρινο/φέτα/ανθότυρο)

                λαχανικά ψιλοκομμένα (πιπεριά/ντοματίνια)


Εκτέλεση:

Ανακατεύουμε όλα τα υλικά και γεμίζουμε θήκες mafins (μέχρι τη μέση γιατί φουσκώνουν). Ψήνουμε μέχρι να ροδίσουν.


Εναλλακτικά: Αν δεν θέλετε να χρησιμοποιήσετε αλεύρι γίνονται και χωρίς, απλά δεν φουσκώνουν και μοιάζουν περισσότερο με αυγοπιτσάκια! Και φυσικά από πάνω ρίχνεται ότι υλικά έχετε στο ψυγείο ψιλοκομμένα.


Επίσης αντί για γιαούρτι μπορείτε και εδώ να βάλετε ότι έχετε (γάλα, κεφίρ ή κρέμα γάλακτος).



6. Ομελέτα φούρνου

Ρίχνω στο ταψάκι (συνήθως πυρέξ) κυριολεκτικά ότι φαγητό έχει περισσέψει από προηγούμενη μέρα ή απλά το μεσημεριανό τους (αρκεί να ταιριάζει γευστικά), κομματάκια κρέας και τυρί τριμμένο. Χτυπάω τα αυγά, προσθέτω λίγο γάλα ή κεφίρ ή γιαούρτι (φτιάχνοντας αραιή κρέμα) και περιλούζω τα υπόλοιπα. Ψήνω μέχρι τα ροδίσει.



7. Αυγο-burgers  


Ψωμάκι για burger και εσωτερικά ομελέτα, τυρί κίτρινο και ότι άλλο θέλετε/αρέσκεστε (ψητά λαχανικά, σως, κέτσαπ, μουστάρδα). 
Την ιδέα μου την έδωσε η αγαπημένη φίλη Κορίτσι Μάλαμα.


τρόποι να φάει το παιδί μου αυγό
pancakes

+1. Και φυσικά... pancakes

Υλικά:       αυγό

                γάλα

                αλεύρι          

                κανέλα ή βανίλια

Εκτέλεση:

"Τηγανίζω" συνήθως χωρίς λάδι (ή μπορεί να προσθέσω λίγο στο μείγμα) σε αντικολλητικό τηγάνι μέχρι να ροδίσουν και στη συνέχεια περιχύνω με μέλι. 
"Οι τηγανίτες της Πέππα" όπως της αποκαλεί ο ταρζανάκος μου.


Αν και τα δικά σας παιδιά δεν τρώνε αυγό, τότε ελπίζω να σας βοήθησαν τα κολπάκια μου.

4 σχόλια: